Granboms frisörblogg

Världens bästa hund!

Publicerad 2012-12-30 14:08:00 i

Läste i en hundtidning som jag prenumenerar på och fick en massa inspiration och bra tips på att träna Oliver. Så begav mig ut på en promenad med Oliver där han fick välja alla vägar vi skulle gå. Det blev en runda längs havet såklart. Släppte honom lös och hade godis i fick. Sprang han förlångt framför mig vände jag och sprang mot andra hållet. Inte långt efter tröttnade han på sitt och kutade efter mig. Såfort han dök upp brevid mig fick han belöning. Nästa gång det hände vände jag mig om, slängde tre godisar på marken och ropade "Nämen titta!!! Vad är detta" Satte mig på huk och låtsades att leka med det. Två sekunder senare står han vid min sida och kollar nyfiket efter vad jag gör. 
 
Skitrolig träning för både han och mig. Påvägen hem gick vi förbi ett hus som brukar ha två stora mastiffer ute som skäller högt och gällt efter Oliver. Idag var dom ute och jag passadde på att även detta skulle bli en övning. Såfort dom upptäckte Oliver och började skälla så blev han irriterad och började morra tillbaka. Såfort han började tog jag fram en godis, tog uppmärksamheten på mig och lät hundarna skälla på. Såfort hans uppmärksamhet gick mot dom så fick han belöning för varje gång han kollade på mig och vände sig bort från dom. Några sekunder senare gick vi och Oliver brydde sig inte ens om att kolla på dom. 
 
Så fin min lilla vovve är, nu ligger han i min famn och sussar. Brevid han ligger Frasse som valt  att flytta in i stugan för dagen när mamma inte ville ha honom i huset längre. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela