Granboms frisörblogg

Svar till era frågor

Publicerad 2013-09-02 12:38:00 i Frågor,

 
Hej Elisabeth!
 
Tyvärr så kan det ju faktsikt vara så att din längd är den längden du har nu. Det är ju så att alla personer har en maxlängd till sitt hår och det har med att göra de tre olika faserna som händer i håret. Jag ska förklara:
Vi har först tillväxtfasen där håret skapas. Här kan ett hårstrå skapas upp till 3 år. Vissa har kortare tillväxtfas och vissa mer. Sedan kommer vilofasen. Denna pågår i ungefär 3 månader och det är när hårsäcken skrumpnar ihop och strået dör.
Sista fasen har vi övergångsfasen. Här skapas ett nytt strå som skjuter undan den döda hårsäcken ovan och allt börjar om. 
Det skulle kunna vara ett så enkelt svar till dig angående din längd på håret. Vill du ha längre hår så finns det alltid löshår och där finns det en massa olika sorters tekniker som man kan använda sig utav och anpassa efter olika sorters hår för ett naturligt resultat! 
Korta frisyrer finns det så många utav! Det man ska ta hänsyn till är sin ansiktsform !
 
 
Hej Hannah!
 
Jag skulle inte rekomendera dig att göra det hemma alls. Det kan gå jätte bra men det kan även gå ruskigt fel med hemma färg och speciellt vid blekning och avfärgning då man måste ta hänsyn till så mycket historik och kvaliete på stråna, uppbyggnad och såvidare. Det kan finnas metaller i håret som skapar en kemiskreaktion och så går håret av. 
Det jag skulle rekomendera är att gå till en frisör och diskutera vad som är bäst för ditt hår. Det är svårt för mig att säga vad jag skulle göra med dig när jag varken riktigt vet vilket resultat du är ute efter och framförallt inte vet vilken utgångsläge vi har på ditt hår! 
 
Roligt att ni ställer frågor!
 
Ha en bra dag!
 
 
Follow on Bloglovin

Kommentarer

Postat av: Julia

Publicerad 2013-09-02 14:42:53

Jag har ett tips till Elisabeth :)
När mitt hår stannade i växten, köpte jag Lee Stafford Hair Growth Treatment (Finns på eleven.se, lyko.se eller välsorterat ICA MAXI). En inpackning som är till för att man använder varje gång man tvättar håret till en början och sedan en gång i veckan när håret börjar växa. Med hjälp av det började mitt hår växa igen och är nu mycket längre än innan. Det växte 2 cm i månaden ungefär, så dubbelt så snabbt som innan. En tanke bara. Funkade för mig :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela