Granboms frisörblogg

Fest-styling

Publicerad 2013-09-03 15:41:00 i Uppsättningar,

Fick in en kund som ville bli snygg i håret inför kvällen.
 
 
Kvaliten på bilderna blev tyvärr jättedåliga. 
Här har jag iallafall använt mig utav en plattång, volymmaster, både soft och hårt hårspray och jocios repairolja.
Först och främst plattade jag igenom håret noggrant. Sedan topperade jag två lösa tag och använde volymmaster två tag på topperingen igenom hela håret. Använde mig utav softspray under tiden. Här är viktigt att man i ansatserna inte använder sig av volymmaster då det inte ska synas något räffligt.
Sedan slätkammade jag allt håret bakåt och fäste hårnålar där flätan sitter för att hålla frisyren på plats. Sist tog jag ut en slinga från underhåret som jag gjorde en vanlig fläta utav och fäste den över hårnålarna och in under på nästa sida. Hade lite strassstenar som dekoration med i flätan!
 
 
Follow on Bloglovin

Kommentarer

Postat av: liborius

Publicerad 2013-09-03 16:53:50

fint:)

Postat av: Julia

Publicerad 2013-09-03 17:06:48

Jättefint! :)

Postat av: Julia

Publicerad 2013-09-03 20:49:07

Sv: Vad bra att det var okej! :) Ja, spana in den. Den luktar hur gott som helst! Finns schampo och balsam i samma serie också, men jag upplevde att det var inpackningen som gjorde jobbet, eftersom jag började med den :)

Postat av: malin rydén

Publicerad 2013-09-03 20:50:11

Duktig du är irma :))

Postat av: Rodriguez

Publicerad 2013-09-03 23:54:11

Snyggt med setextentions!! Funkar det till en man som mig?
(fast dredlocks)

Postat av: Silvia

Publicerad 2013-09-04 18:19:24

Fin blogg du har. Kolla in på min blogg med, kramis :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela