Granboms frisörblogg

Före och efterbild

Publicerad 2013-01-22 22:41:21 i Före / Efter,

Idag kom Grazette till vår skola och vi fick testa på deras färg och produkter. 

Vissa saker gillade jag lite extra medans andra saker såsom att de inte tog i balsam eller shampo efter man färgat håret utan bara lägger i en inpackning tyckte jag mindre om. 
 
Nåväl, min modell ville inte vara med på bild så jag har kryssat för hennes ansikte men här har ni före och efter bild!
 
Som ni ser på bilden så hade vi först en utväxt med 75% vitandel. Sedan har vi en gammal utväxt som var något ljusare som låg ungefär på en 5,0:a. Topparna var den nyansen hon ville ha i hela håret och de låg på en 3.0:a.
Eftersom det fanns så pass mycket vitandel så använde vi borstblandning. Alltså 2+1. 
Vi använde 45 g 5.0 och 45 g 5.3 och 45 g 6%väteparoxid. 
Först vart jag skeptiskt eftersom vi ville ha ett hår vars slutresultat skulle bli 3.0. Men här har jag vad jag lärde mig av idag! Eftersom vi lägger dubbel fär färgmassa så kommer färgen att bli 1-2 steg mörkare iallafall.
 
Vi la först i utväxten av vitandel och sedan i den gammla utväxten. 35 minuter fick det sitta. 
Resultatet blev grymt, trodde inte det skulle bli så pass jämt resultat men wow vilken fin färg det blev. 
Så Grazettes färger får ett stort plus!
 

Kommentarer

Postat av: aschmanda

Publicerad 2013-01-23 14:27:15

sv: Ah de första citatet är klockrent :D

Postat av: MyzaaN

Publicerad 2013-01-23 16:08:56

super fint :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela